Inga raka svar.

Detta irreterar mig något ofantligt. Välden skulle bli så mycket mer effektiv och troligen bättre om folk slutade försöka ringla sig ur direkta frågor och ge luddiga svar. Politiker är experter på detta. Om man ställer en direkt och ganska enkel fråga så är det ofta man får ett väldigt komplicerat svar som med största sannolikhet inte svara på det man frågade. När man Sitter och tittar på almedals veckan som är nu så händer detta väldigt mycket. Även mäklare har denna egenskap. Inte alla, men många! Jag och min sambo Lisa är på jakt efter lägenhet just nu och går på många visningar. Här om dagen va vi på en och jag frågade mäklaren vad hon hade värderat lägenheten till. Då påstår hon att hon inte har gjort någon värdering av den. Inte ens till Säljaren. Självklart har hon en uppfattning om vad lägenheten är värd! En annan mäklare frågade jag va det fans för nackdelar med just den lägenheten. Han undvek den frågan totalt och började prata på om dess fördelar. Vad ger det för bild av personen man ska lita på? Varför ska jag köpa en lägenhet av han när han inte ens har respekten att svara ärligt och rakt på min fråga?
Tänk dig att du är i en affär och frågar expediten vad en sak kostar. Vill du då ha ett svar i stil med "tja, det beror ju helt på vad marknaden är villig att beta. tillgång och efterfrågan du vet.." IDIOT!! Även en ungefärlig uppfattning är bättre än det svaret.

Alla människor där ute. Ge raka och direkta svar! även om det är en kvalificerad gissning så hjälper det att bilda en uppfattning kring saker.

Ps. Folk borde ha mer självinsikt. Om man inte tänker på vad man äter eller tränar och därmed ser ut som sjöko så ska man inte ligga och sola i den minsta bikinin man kan hitta och tro att man e så jäkla snygg! DET E DU INTE! Bespara omvärlden dina bleka valkar och börja träna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0