Det kommer att dröja.

Ett viktigt och akut meddelande som egentligen borde läsas upp av Fredrik Reinfelt i alla tv kanaler och på alla radiokanaler samtidigt. Som i alla (äckliga) amerikanska filmer när någonting har hänt och presidenten ska frambringa ett lugnande tal till folket. Dom brukar han misslyckas med detta. "Det är på väg en gigantisk komet mot jorden och det fins ingenitng vi kan göra, men det gör ingenting för jag sitter 100 m under jorden i en hemlig bunker så jag kommer överleva medans alla andra dör, SUCKERS!! Men det fins ingen anledning till oro. Håll era kära nära så kommer ni söker till himelen. Juste, God bless America." sen ser man en amerikansk flagga som svajar i vinden och en örn.

Det är så att det har uppkommit ett litet problem i mitt fort man kan kalla hem. Min trogna gamla Mac har drunknat, eller i alla fall delar av den. För det första, vems briljanta idé va det att göra en vit dator med "frostat" tangentbod som man ständigt har händerna på? Vem va det? Det måste vara bland det mest idiotiska man kan komma på! det blir smutsigt direkt och skiten fastnar i porerna och går inte bort om man inte använder att special medel. Vilket genast tar oss till punkt 2. Den som har hänt. Och det är inte första gången det har hänt! Jag skulle rengör min älskade vita dator med just detta "datarengörings medel". Köpt hos en auktoriserad återförsäljare. Första gången jag prövade det så hände det att jag följde instruktionerna på flaska. Stängde av datorn. sprutade lite av medlet på en trasa och torkade av datorn. Jäklar vad vit den blev! Sen när jag skulle sätta igång den igen så ville inte vissa av tangenterna fungera. G D F R och 5 hände det ingenting om man tryckte på. Jag startade om datorn för att se och det fixade till sig. Det ända som hände var att efter om starten så fungerade ingen av knapparna. Det va bara att lämna in datorn till första bästa Applebutik och få den lagad. Dom sa att jag skulle få tillbaka datorn inom 2 veckor. Totalt tog detta sex månader. Datorn var tydligen i Frankrike, i Tyskland och över allt under den tiden. Sen denna händelse har jag ytterst försiktigt rengjort datorn.

Idag va det dags igen. Datorn var mer brun än vit och skulle rengöras. Stänger av datorn. Tar medlet på en trasa och torkar av. Jäklar vad vit den blev! Startar upp datorn och ska skriva in lösenordet som har ett G i sig. G-knappen funkar inte! prövar D F R och 5 tangenten också. Funkar inte.  Stänger av datorn och startar om. Ingenting fungerar!

Ska prata med försäkringsbolaget och Apple på Måndag och se vad som händer. Tills problemet är lagat så Får vi se hur ofta det kommer uppdateringar på denna välbesökta sida.

Frukta ej, I´l be back. Hasta la vista baby! *Bakgrunden exploderar och jag går långsamt där ifrån medans det spelas cool musik*

Ps. Apple och Mac äger allt och alla! Det är medlet som är stört

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du kan få låna min dator babe ;)

2010-05-29 @ 20:53:06
URL: http://lisafeldthusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0