Tjejers fungerande

Första officiella blogginlägget.
Satt för en stund sen och kollade på en sitcom från det stora och vräkiga lander usa, närmare bestämt "Cosby". för dom som inte sett den, tuff shit! I alla fall, i seriens fins det ett barn barn som är ca 10 år och går då i motsvarande "lill trean". Hon har blivit här i en kille, vi kan kalla han Bob för jag mins inte hans namn. Hon gillar han och han, kille som han är, måste spela matcho framför sina vänner och är som ett svin mot henne och hennes vänner. När dom inte är i skolan brukar killarna hänga i "The mal" (ännu ett väldigt intressant fenomen som jag kommer t aupp i ett senare inlägg). Som hämd planerar tjejerna att åka till "the mal" enbart för att ignorera killarna!
Jag tycker att detta är så underbart! hela konceptet visar så otroligt tydligt på de steriotypiska bilderna vi har av männ och kvinnor. Männen beter sig som svin och inser det inte. Kvinnorna måste ta sig till killarna hemmaplan för att visa att dom är missnöjda, men det garanterar fortfarande inte att killarna märker nått. Killarna kommer troligen bara tycka att tjejerna är konstiga som kom dit bara för att inte göra någonting. Tänker inte ge mig in på hela din diskutionen för jag pallar inte skriva allt det, skulle ju ffs bli en hel c-uppsats! men jag tycker bara att det är ett ganska komiskt scenario.
Måste ju slå ett slag för killarna: Alla killar är inte sådanna!
Jag tror att killar kan vara så efter som att vi sett på (just) tvn att man SKA va så.. för om det är på tv så måste det ju va sant!? Det e ganska läskigt hur stor kontroll tvn har äver våral liv egentligen. Stäng av tvn och ta en promenad istället.
Och till alla tvbolag: Tänk på vad ni sänder, det påverkar tydligen människor
(sen bör det sägar att serien ba gjort under 80-90 talet, men ändå)
The Crosbys
Ps. lär mig fortfarande hurman gör bliggen snygg..

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är inte sån... :)

2010-05-13 @ 18:21:33
URL: http://lisafeldthusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0