En liten lista

Här följer en liten lista över det absolut bästa sakerna jag har fått eller köpt själv och skulle se mitt liv som lite fattigare utan. kläder och stilar byts ut, det kommer nya telefoner med nya funktioner. Datorn är i ständig utveckling och så vidare. Men det fins några saker som liksom har börjat stanna av i sin utveckling. De saker som man redan kommit på hur man gör och börjat bli jäkligt bra på att göra. Basvaror kan man kalla dom. De saker man använder dagligen men aldrig tänker på hur värdefulla dom egentligen är. Jag har en filosofi att man verkligen ska uppskatta allt man äger, annars e det inte lönt att ha det. Det ska vara en glödje att använda det dagligen.

Solglasögon (Ray-Ban)
Jag ångrar inte det minsta den dagen jag äntligen fick gå och hämta ut mina specialbeställda solglasögon som blev importerade till Sverige bara för min skull från Italien. Att skaffa sig ett par riktiga solglasögon med glas och metall istället för plast är någonting alla borde göra. Vist kanske dom är svindyra, men det är värt det. Du kommer uppskatta dom varje gång du använder dom och känna dig en aning stoltare och coolare. Sen får du helt enkelt se till att inte tappabort dom. Ha dom i fodralet så är dom även skyddade.

Vettiga köksknivar
När jag tog studenten, födelsedagar och jular har en sak ständigt stått på listan. Ett par riktigt vettiga köksknivar. Matlagningen blir så mycket roligare och lättare när man har riktiga verktyg att jobba med. Vist kanske man kan få 10 knivar från ikea till priset av en. Men sen har man en kniv som håller hela livet bara man sköter om den. Så slipa köksknivarna regelbundet så ska du se att det blir en betydligt trevligare upplevelse. Jag använder Porshes 301 knivar

Rakhyveln
Till alla killar där ute, som jag tidigare redan konstaterat så är en riktig rakhyvel a och o. Ta Gilette tramset och släng iväg det så långt du orkar och skaffa en äkta modul. Allt detta står betydligt mer utförligt skrivet i inlägget "skägg. ett onödigt ont" eller liknande. Jag använder Merkur Vision 2000

Klockan
Att ha en klocka på armen är inte bara mannens version av armband, det är även någonting väldigt praktiskt. Man kanske inte tror det i början med man blir mer och mer van och nästan beroende av den tillslut. Istället för att leta upp mobilen i fickan eller väskan varje gång man vill veta vad klockan är så sitter den istället direkt kring handleden. Datumet finns alltid otroligt nära till hands och även möjligheten till tidtagning är var ett knapptryck bort om man har den funktionen. Men se till att klockan är vattentät och att den har stållänk för att få ut mesta möjliga av den. vist är det jätte snyggt med läderarmband, men organiska material har en tendens att bli slitna och börja lukta väldigt konstigt. En klocka med läderarmband skulle passa som en andra klocka, men inte en varje dag klocka. Jag använder idag en Tissot PRC 200 som jag har fått av min älskade sambo.

Fällkniv
Man vet aldrig när man det kan vara bra att ha en kniv nära till hands. Om man sitter på lunchen och har glömt att klocka med sig matkniv. Om man måste dela på ett papper och inte har en sax i närheten. Kapa ett snöra eller utföra en hjärtoperation på öppen gata. Även om man går en mörk kväll i en träng gränd så hjälper den självförtroendet. En vass fällkniv är aldrig fel. Man kommer att hitta jätte många ställen att använda den dagligen som man annars inte tänker på. Dock kanske man inte ska vifta runt med den allt för mycket då detta är olagligt att bära kniv på offentlig plats, men ingen vet ju om den ligger i jackfickan och bara fins där. Åter igen är det viktigt att sköta om sina grejer. Slipa den och smörj den regelbundet så kommer det att vara länge.
använder en Gerber Applegate-Fairbairn mini convert idag.

Se så. iväg och köp saker som gör er gladare nu..

Ps. En mätt ko är en lycklig ko.

Kommentarer
Postat av: ökänd

Ja och ingen vet ju om du har en pistol innanför jackan så det gör ju inget... hmm!

Ett tips bara, om du bär kniv på offentlig plats.

SLUTA! Det vore bra om folk hade lite mer kännedom om vad knivar egentligen kan åstadkomma.

Jag antar att du inte har för avsikt att använda kniven, men tror att den kan hjälpa dig "ifall" någon skulle komma på att försöka sig på att sno din klocka eller något.

Skulle du verkligen vilja ta fram kniven då och försöka stoppa den personen då, eller ge denne klockan?

Jag garanterar att om du tar fram kniven så kommer:

1. Du skada personen och ångra detta resten av ditt liv. Eller.

2. Bli skadad av din egen kniv när du försöker dig på att skydda dig med den men inte har vana av att använda den som ett vapen.

Så, sluta bär kniv på allmänna platser! För allas skull. Tack.

2010-05-25 @ 18:03:54
Postat av: Gud

1. Lär dig att stava, man skriver t.ex inte vist, fins osv. det skrivs visst, finns.

Det finns stavprogram att använda om det är det som krävs.

2. Så måste jag säga att det är riktigt kul att läsa en blogg som endast handlar om en person som sitter bakom sin dator och masserar sitt ego med att publicera bilder och skriva om vad denne har för ägodelar, speciellt då personen i fråga verkar tycka att dennes ägodelar är speciellt märkvärdiga, uppenbarligen har du något problem.

kom ner på jorden, sluta blogga för din egen skull. Eller så fortsätter du så man får sig ett gott skratt på din bekostnad

3. Sluta gå runt med kniv för f** haha

2010-05-25 @ 18:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0